Būsima pilotė L.Jončaitė: „Savęs dažnai klausiu, iš kur atsirado tas noras kilti į dangų''

Lauryna yra eilinė vilnietė. Ji turi potraukį skraidymui ir tuo užsiima. Kaip ir kiekviena/-as ji panyra į rutiną ją supančių darbų, kurie jai pačiai dažniausiai atrodo smagūs ar bent jau įdomūs. Taigi, neieškant didelių introdukcijų susipažinkite su žmogumi, kuris panašus į daugelį Jūsų ir yra nusitiekęs pasidalinti dalele savo patirčių.

- Lauryna, kas tave paskatino stoti į šią specialybę? Kaip jautiesi būdama vienintelė mergina šiame kurse?

- Ir savęs dar dažnai klausiu, iš kur atsirado tas noras kilti į dangų. Galbūt man per mažai vietos ant žemės, o galbūt giminaičio Girėno meilė aviacijai pagaliau persidavė tolimoms kartoms. Nebuvo tai vaikystės svajonė, bet apsisprendus rinktis inžinerinius mokslus (turbūt turėtos nuostabios fizikos ir matematikos mokytojos padarė didelę įtaką pasirinkimui), ieškojau, kas atitiktų pačios užsispyrusį charakterį. Suradus studijas aviacijos institute pagalvojau, kodėl gi aš negalėčiau valdyti lėktuvo? Tada, prisikrovusi didelį motyvacijos maišą, nukeliavau į atrankinius testus ir dabar esu IV-ame orlaivių pilotavimo studijų kurse.

Nors kurse ir esu vienintelė mergina, bet nuoširdžiai paieškojus merginų institute tikrai galima surasti. Į pačią specialybę per metus renkamas nedidelis skaičius studentų, todėl normalu, kad merginų procentas mažas, juk ir retas vyras renkasi tokią specialybę. Čia visi susirinkę dėl vieno tikslo - skristi, tad jokio skirstymo nėra. Žinoma, be juokų ir draugiškų pašaipų neapsieinama, bet kaip kitaip vaikinai dėmesį parodys savo vienintelei grupiokei.

- Iš kur atsirado susižavėjimas lėktuvais?

- Dauguma išgirdę lėktuvą pakelia akis į dangų. Vieniems užtenka pasigrožėti, kitiems - iškyla klausimas, kaip jis išvis skrenda. O mane sužavėjo jo didybė ir tai, kad toks mažas žmogus gali lėktuvą valdyti. Ir aš norėjau būti ta, kurios rankose bus ši galimybė. Žinoma, tai yra didelė atsakomybė, o tai dar vienas dalykas, dėl kurio susižavėjau aviacija.

- Su kokiais lėktuvais jau esi skridusi ir kaip apibūdintum potyrius?

- Skrydžių praktikas atliekame su vienmotoriais Cessna 152 ir 172 bei dvimotoriu Piper lėktuvais. Kol kas esu bebaigianti draugystę su C-152 lėktuvu. Puiki priemonė pirmiems mokomiesiems skrydžiams.

Turbūt labiausiai įsimintinas yra pirmasis savarankiškas skrydis, kai instruktorius palieka lėktuvą, o pilotas turi apskristi vienas keletą ratų aplink aerodromą. Atsistoji į pakilimo poziciją, nusivalai prakaito lašelius, įkvėpi, sustumi gazus ir leki. Net dabar širdis suspurda. Žinai, kad esi tik tu ir lėktuvas. Žinai, kad instruktorius pasitikėjo ir žino, kad sugebėsi. Nusileidus atplėši rankas nuo vairalazdės ir iškvėpi tą sulaikytą oro gurkšnį, tada visi sveikina ir gauni draugišką spyrį į užpakalį, simboliškai linkint minkštų tūpimų. Turbūt visiems aviatoriams pirmas skrydis lieka viena laimingiausių akimirkų gyvenime.

Dabar skrendant įdomiausia yra draugystė su gamta. Ji mėgsta išdykauti, o lėktuvas yra jai labai pavaldus. Reikia susikaupimo ir koncentracijos, kad neišsigąstum, kai tave gerai papurto turbulencija ar užklumpa vėjo gūsis. Tai ir yra įdomiausia, kad nežinai, kas gali nutikti, bet tu privalai būti viskam pasiruošęs.

- Dirbi Small Planet Airlines kompanijoje ir užimi įgulų dispečerės pareigas. Papasakok apie savo darbo specifiką ir iššūkius, su kuriais tenka susidurti.

- Mūsų ofiso kambarėlyje veiksmas verda visą parą. Kartu budi trijų sričių darbuotojai: įgulų dispečeriai, skrydžių dispečeriai ir techninės priežiūros operatoriai. Esame atsakingi už tai, kas keičiasi nuo dabar iki trijų ateinančių dienų. Kadangi aviacijoje yra daug aspektų, kurių nesuplanuosi (suprastėjusios oro sąlygos, lėktuvų gedimai, streikai), dėl to mes turime pasirūpinti, kad suplanuotiems skrydžiams tai darytų kuo mažiau įtakos. Šiose pareigose dirbu su viskuo, kas susiję su įgulos nariais. Esant nukrypimams nuo tvarkaraščio, rūpinamės narių apgyvendinimu bei transportavimu, jiems susirgus - ieškome naujų, o vėluojant lėktuvui - skaičiuojame jų darbo valandas, nes tai labai limituota ir griežta.

Šiame darbe sunkiausia yra tai, kad niekada bėda nevaikšto viena ir viskas keičiasi labai greitai. Jeigu sugedo vienas lėktuvas Europoje, kur nors Azijoje bus prastos oro sąlygos ir lėktuvas negalės pakilti. Trečiame lėktuve koks nors keleivis pasijuto blogai ir kapitonas nukreipė skrydį į kitą miestą ar net šalį. Tada prasideda visų bendras darbas. Su skrydžių dispečeriais diskutuojame, kurį lėktuvą iš kur galėtume pergabenti, kad turėtume įgulų, o jis būtų techniškai tvarkingas. Šiuo klausimu gelbėja ir techninės priežiūros operatoriai, tuo pačiu metu ieškodami dalių sugedusiam lėktuvui. Mes, įgulų dispečeriai, skaičiuojame laikus, kiek galime ilgiausiai laukti geresnio oro, ar nereikės rinkti naujos įgulos, taip pat galvojame, kur apgyvendinti į kitą vietą nusileidusio lėktuvo narius.

Žiemos metu pamainos - ramesnės, bet vasarą beveik kiekviena diena yra tokia - su beprotiškai dideliu tempu ir vis naujais nuotykiais.

- Kokie tavo tikslai?

- Kol kas labai žemiški ir netolimi. Kitąmet laukia magistrinio darbo rašymas ir 14 egzaminų licencijai gauti, tad pagrindinis tikslas - nepaleisti laiko greičiau bėgti už mane ir jau tada ieškot, kur kilti.

- Tradicinis klausimas: kodėl Vilnius yra geras miestas gyventi?

- Nes, kai šilta, rasi žalią lopinėlį prisėsti, kai lyja - visada rasi kur prisiglausti tarp milžiniško pasirinkimo kavų ir spurgų, o kai liūdna, visada sutiksi kokį pažįstamą.

L.Jončaitė interviu
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Kriminalai
Vokietijos Gumersbacho teismas 29-nerių lietuviui dėl mašinos vagystės ir kitų smulkių nusikaltimų skyrė dviejų metų ir dviejų mėnesių laisvės atėmimo bausmę. Balandžio ryte jaunuolis užpuolė 69-nerių senolę, čiupo moters rankinę ir nuvažiavo jos baltu Opel Corsa automobiliu. Praėjus dviems dienoms nuo nusikaltimo įvykdymo, Rupichterote gyvenantis lietuvis pastebėtas. Jį pamatė apie 1:15 val. nakties vogta mašina važiuojantį tarp Valdbriolio ir Rozenbacho....
Įdomu!
Pagerintas naujas rekordas – Šveicarijos laikrodžių gamintojas „Vacheron Constantin“ sukūrė kišeninį laikrodį „Referenz 57260“, kuris, pasak kūrėjų - sudėtingiausias pasaulyje. Naujajam „Referenz 57260“ modeliui funkcijų gausa neprilygsta joks kitas mechaninis laikrodis. Skirtingai nei elektroninis, mechaninis laikrodis susideda iš varžtų, krumpliaračių ir spyruoklių. Dauguma laikrodžių savininkų, pirmenybę teikia įprastoms laikrodžių funkcijoms ir dizainu...
Įvykiai
Ketvirtadienį Rygoje pristatyta lietuvių sukurta naujovė – virtualioje realybėje (VR) atkurtas Latvijos sostinės gyvenimas prieš šimtmetį. „Riga Time Jump“ pavadintą minutės trukmės vaizdą galima stebėti bet kuriame išmaniajame įrenginyje arba Domo katedros aikštėje specialiai įrengtu teleskopu. Lietuviškas sprendimas – tarp pirmųjų pasaulyje Lietuviškos įmonės „Nonsense.tv“ sukurtas sprendimas tapo vienu pirmųjų pasaulyje virtualios realybės istorinių v...
Įvykiai
Lietuvos policijos mokykloje (toliau – LPM) vakar prasidėjo būsimų kursantų atranka, kuri truks visą savaitę. Atrankoje dalyvauja 232 jaunuoliai iš visos Lietuvos, iš jų 152 vyrai ir 80 merginų. Prašymus mokytis LPM pateikė daugiau nei 500 asmenų, t.y. 573, tačiau visus reikalavimus atitiko ir tikrinimus įveikė ne visi, be to, dalis nespėjo laiku praeiti visų tikrinimo etapų, todėl atrankoje dalyvauja tik pusę iš tų, kurie pareiškė norą mokytis LPM. Daugia...
Sportas
Bėgimas – vienas paprasčiausių ir efektyviausių kardio treniruotės variantų. Nėra nieko geriau už jausmą, kai bėgdamas lieji susikaupusią energiją ir tarsi „išsivalai“ nuo neigiamų minčių bei per dieną patiriamo streso. Deja, bėgimo takelis laikui bėgant gali virsti itin atgrasiu ir nuobodulį keliančiu užsiėmimu. Todėl tam, kad treniruotė sporto klube taptų ne tik įdomesne, bet ir efektyvesne, sporto treneriai siūlo keletą būdų kardio treniruotei paįvairin...
Nuotraukų galerija
„Buvo kažkas wow!!! Sunku surasti žodžius apibūdinti visam jausmų kratiniui: ir euforija, ir džiaugsmas, ir didelis dėkingumas kiekvienam, kad tai įvyko! Ir noras vėl imtis kažko naujo: dirbti, dirbti, dirbti, - po sekmadienio vakarą Trakų pilyje nugriaudėjusio koncerto įspūdžiais dalijosi dainininkė Monika Linkytė. -Gal suprasiu rytoj, kad tai įvyko? Kol kas atrodo - neįtikėtina!“. Panašiai jautėsi ir daugelis beveik dvi valandas trukusio koncerto svečių....
Laisvalaikis
Fejeverkus išrado kinų dvasininkas Li Tianas. Fejeverkai ir šaunamieji ginklai pradėti gaminti, kai išrastas parakas. Naudodami paprasčiausias petardas, Tangų dinastijos laikais kinai leisdavo fejeverkus, tam, kad atbaidytų demonus ir piktąsias dvasias. Pirmieji fejeverkai buvo bambukas pripildytas salietra, medžio anglimis ir siera. Toks „sprogstamasis bambukas“ „atbaidydavo“ epidemijas ir blogą orą. Dabar fejeverkai visame pasaulyje naudojami paminint re...
Sveikata
Prasidėjęs grybavimo sezonas jau vilioja grybų mėgėjus į miškus. Nors dėl karščių gausaus grybų derliaus nesitikima, specialistai perspėja, kad rimtoms sveikatos problemoms sukelti užtenka ir vieno nerinkamo grybo. Apsinuodijimų kontrolės ir informacijos biuro duomenimis, praėjusiais metais visoje šalyje dėl apsinuodijimo grybais į ligonines buvo paguldyta beveik pusšimtis gyventojų, nustatytas vienas mirties atvejis. Pasak specialistų, daugeliu atvejų pad...
Kultūra
Laidojimo apeigos senos kaip pasaulis. Jau pirmykščiai žmonės laidojo mirusiuosius. Esama užuominų, kad jau žiloje senovėje tikėta pomirtiniu gyvenimu. Toks požiūris nėra be pagrindo. Buvo tikimasi, jog velioniai prisikels. Todėl suprantama, kad su velioniu laidojami ir daiktai, jų galėjo prireikti po mirties. Ši tradicija gyvavo Senovėje ir ankstyvaisiais viduramžiais. Tiltas į kitą pasaulį Senosiose Šiaurės ir Vakarų Europos religijose gamta, ypač gamt...